23 września 2016

Przygarnij zakładkę :)

przygarnij zakładkę

Kampania <Czytam, bo lubię> rozkwita mimo tego, że jest dopiero wrzesień. Właśnie wpadł mi do głowy całkiem nowy pomysł na dodatkową atrakcję i kolejną zachętę dla moich uczniów. Całkiem sympatyczny pomysł :)



"Gdzie zamieszka Twoja zakładka"? Na tak postawione pytanie byli zobowiązani odpowiedzieć uczniowie, kiedy otrzymali przesympatyczne zwierzaki sprezentowane przez Martynę z <mamarak.pl>. A odpowiedź wcale nie była łatwa i oczywista. Spotykaliśmy się z dwoma rodzajami trudności:

  1.  dzieciaki czytają bardzo dużo i nie potrafią zdecydować, która książka jest ulubioną (a do ulubionej zakładka miała z założenia trafić);
  2. dzieciaki czytają bardzo mało i trudno im podać tytuł ulubionej książki, ponieważ takowej nie ma (wtedy mogły wskazać na lekturę, który najlepiej wspominają).
przygarnij zakładkę
Zadanie przeprowadziłam w klasach licealnych i gimnazjalnych. Pojawiło się kilka nieznanych mi tytułów, ale większość znałam, choćby ze słyszenia. Część wypowiedzi mnie rozbawiła (np. "moja zakładka będzie mieszkać w każdej nowej książce, bo to pies włóczęga"), część wzruszyła ("moja zakładka zamieszka w książce "Zabi drozda", bo często do niej wracam"). Wszystkie uważam za bardzo wartościowe, bo szczere. 

A Wasze zakładki gdzie zamieszkają? Wiecie już?

wasz belfer

8 komentarzy:

  1. Super! Świetne zakładki i można samemu wydrukować :-). Będę miała upominki dla moich uczniów i dobrą inspirację do lekcji :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Skąd ,pani Asiu, bierze pani na wszystko czas????Niezmiennie podziwiam, inspiruję się lub zwyczajnie, jak uczniowie, "kopiuję i wklejam".
    Justyna z Mazur

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się nad tym zastanawiam :)
      Pozdrawiam z jesiennej Łodzi.

      Usuń
  3. Gratuluję pomysłu. Uczniowie na pewno przyjmą go z entuzjazmem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byli zadowoleni :) Jak zwykle, kiedy w ich przekonaniu się nie uczymy :D

      Usuń
  4. Uwielbiam to, jak wykorzystujesz moje projekty :D Pozdrawiam i przesyłam uściski!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Copyright © 2016 zakręcony belfer , Blogger