14 października 2017

zaprojektuj mojego bohatera

opis postaci

Opis postaci. Dla jednych bułka z masłem, dla innych tekst, który można "załatwić" jednym zdaniem. Jak z tego wybrnąć? Bawiąc się w projektowanie!


Szukając wyjątkowych zakładek dla moich uczniów, trafiłam przypadkiem na karty do zabawy w przebieranie. Martyna z bloga <mamarak.pl> narysowała postać dziewczynki oraz chłopca i wyposażyła je w kilka zestawów ubrań (m.in. pirackie, indiańskie, królewskie). Zobaczyłam te cuda i pomyślałam: to jest to! Zróbmy z tego ćwiczenie językowe, pobawmy się w opis postaci. 

Zadanie wygląda następująco:
  • dzielimy klasę na zespoły trzy- , czteroosobowe;
  • każda grupa otrzymuje kompletny zestaw z dwoma ludzikami oraz ubraniami i akcesoriami (wszystkie zestawy są takie same);
  • członkowie zespołów projektują swojego bohatera, wybierając i układając nie tylko ubrania, ale również akcesoria;

opis postaci

  • na podstawie przygotowanego wzoru grupy tworzą opis postaci (mogą odwoływać się w nich do kolorów, choć karty celowo są ich pozbawione, pisząc np. nasza postać nosi długą, szmaragdową szatę; dzięki temu dodatkowo ćwiczymy wyobraźnie i kojarzenie faktów);
  • kolejne zespoły odczytują swoje opisy, a zadaniem pozostałych jest ułożenie elementów, zgodnie z tym, co usłyszą (nauczyciel może sfotografować wszystkich bohaterów, którzy zostali opisani; w podsumowaniu można porównać kompozycje przygotowane zgodnie z opisem i pierwowzór).

Dlaczego warto się tak bawić? Poza tym, że rozwijamy wyobraźnię i kreatywność młodych ludzi (postaci można ubrać dowolnie, ogranicza nas tylko fantazja), trenujemy też sprawność językową. Pracujemy nad precyzją podawanych informacji, rozbudowujemy słownictwo. Przede wszystkim jednak, ciężko pracujemy, choć zdaje się, że jest wprost przeciwnie 😉

Gdybyście mieli ochotę zaprosić swoich uczniów na taka lekcję projektowania, schemat do druku znajdziecie <tu>. Dajcie znać, czy pomysł się u Was sprawdził 😁

PS Jak widzicie, by móc długo cieszyć się ubieranymi ludzikami, wycięłam je i zalaminowałam. Na potrzeby innych zajęć możecie wydrukować dla każdego ucznia postaci chłopca i dziewczynki, a ubrania dać do wyboru na grupę. Wtedy dzieciaki mogą kolorować zaprojektowane przez siebie kreacje 😀

asia krzemińska

15 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba pomysł. Na pewno wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, witam, witam!!! Melduje się kolejna, zachwycona fanka Twojej niezwykłej kreatywności.Podkradam i dziękuuuję:)

      Usuń
  2. No padłam - proste i genialne! Co ja się narysowałam "pamperków" a tu taka prostota! Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami, bardzo często nawet, najprostsze pomysły są najlepsze :D

      Usuń
  3. Super! Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znów kradnę :) I wszystkiego cudownego dla Świetnego Belfra nie tylko od święta! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i wzajemnie :D Poza tym: nie krępuj się, po to udostępniam ;)

      Usuń
  5. Genialne wykorzystanie dla moich ilustracji! Łał! Asiu, Ty to jak nikt inny potrafisz odkryć moje projekty na nowo i nadać im nowej wartości :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Twoje prace :D Są warte wszystkiego, co najlepsze. Cieszę się, że mój pomysł zyskał Twoją aprobatę :D

      Usuń
  6. Asiu, powoli staję się Twoją fanką. Kupuję pomysły i wprowadzam je w moje szkolne życie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Copyright © 2016 zakręcony belfer , Blogger