17 maja 2017

pixel art, czyli kolorowa ortografia

pixel art

Czy Wasi uczniowie lubią pisać dyktanda? Moi nieszczególnie. Dlatego postanowiłam przygotować dla nich zadanie, które z jednej strony sprawi im frajdę, a z drugiej, sprawdzi znajomość reguł ortograficznych.


Pixel art to nic innego jak obrazki wykonane przy pomocy odpowiednio pokolorowanych kwadratów. Całość daje nieco "kanciaty" efekt i stąd nazwa (przygotowany w ten sposób rysunek przypomina grafikę komputerową z bardzo widocznymi pikslami). Dzieciaki ze szkoły, w której pracuję, oszalały na ich punkcie. Kolorują w każdej wolnej chwili. Cóż więc mogłam zrobić, jeśli nie wykorzystać to modne zajęcie do własnych celów?

Pomyślałam, że idealnie by było stworzyć taki obrazek, który sprawdzałby znajomość zasad pisowni określonych wyrazów z trudnością ortograficzną. Na pierwszy ogień poszły te, które zawierają "ó" lub "u". Wypisałam w czterech słupkach słowa (kierując się wymiennością lub występowaniem w określonym zakończeniu), przyporządkowałam im numery, znalazłam odpowiedni schemat, przerysowałam i gotowe. 
pixel art

Jak to działa? Bardzo prosto 😊 Każda liczba to określony kolor. Należy odnaleźć ją na schemacie i zabarwić zgodnie z wcześniejszym ustaleniem. Prawidłowe zapełnienie barwami wszystkich pól, odsłania ukryty obrazek. Jeśli macie ochotę spróbować ze swoimi uczniami takiej sztuczki, przygotowane przeze mnie dyktando znajdziecie <tu>.

Wiecie co było pierwszą rzeczą, którą zrobiłam po zakończeniu rozpisywania? Wzięłam kredki i wcieliłam się w rolę moich podopiecznych, by sprawdzić, czy nie popełniłam gdzieś błędu 😉 Mnie się udało, może i Wy spróbujecie?
asia krzemińska

5 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Z chęcią wykorzystam i stworzę własne pixel arty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie mogę! Jakie to fajne! Tak, właśnie FAJNE ;) Dzięki za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Cieszę się, że propozycja znajduje uznanie u innych :)

      Usuń
  3. Bardzo przyjemny i ciekawy pomysł :)
    ale co przedstawia obrazek?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Copyright © 2016 zakręcony belfer , Blogger