16 grudnia 2017

lektura w pudełku

fabryka czekolady

Internet to niekończące się źródło inspiracji. Dzięki niemu omawianie lektury nabiera całkiem nowego wymiaru. Sześciennego 😉




Bardzo się cieszę, że jakiś czas temu dołączyłam do kilku grup internetowych, w których nauczyciele dzielą się pomysłami na zajęcia (takie mnożenie przez dzielenie 😁). Dzięki temu moi czwartoklasiści zmierzyli się z fabryką czekolady pana Willy'ego Wonki zupełnie namacalnie. Zbudowali ją! 

Omawianie zaczęliśmy dość zwyczajnie, stworzyliśmy <czekoladowy plan wydarzeń>.  W kolejnym kroku układaliśmy puzzle z Charlim (jeden fragment układanki, to jedna cecha charakteru bohatera), kolorowaliśmy Fabrykanta, opisywaliśmy czekoladową przygodę. Aż przyszedł czas na konstruowanie.

fabryka czekolady

fabryka czekolady

fabryka czekolady

fabryka czekolady

Dzieci, jak zwykle, pracowały w zespołach (na co dzień siedzą przy stołach po cztery-pięć osób i raz w tygodniu zamieniają się miejscami). Każda grupa wylosowała jedno pomieszczenie, które miała zaaranżować w pudełku po butach. Korzystając z tektury, bibuły, patyków, plasteliny i co tam jeszcze przyszło nam do głowy, dzieci urzadziły kolejne hale fabryki i umieściły w nich bohetarów, którym przydarzyła się w tym miejscu przygoda (przy okazji mieli odszukać odpowiednie fragmenty w książce).

Przyznam szczerze, że efekty są zdumiewające! Młodzi ludzie wykazali się zarówno fantazją w projektowaniu, jak kunsztem i zręcznością wykonania. Aż szkoda, by dalej nie wykorzystać tego, co zostało przygotowane. Wiecie co im obiecałam? Że w najbliższym tygodniu, przed samymi świetami, kiedy nie ma juzż nastroju do pracy umysłowej, "zbudujemy" postać Charliego oraz Willy'ego (z kreatywnych drucików) i przygotujemy krótką animację, w której bohaterowie będą zwiedzać fabrykę. Jak myślicie, uda się nam?

PS W ramach podsumowania działań wokół wspomnianego tekstu literackiego udalśmy się do najprawdziwszej <manufaktury czekolady>, gdzie każde dziecko przygotowało własną, pyszną tabliczkę 😁 I jak tu nie lubić swojej pracy?

asia krzemińska

UDOSTĘPNIJ TEN POST

3 komentarze :

  1. Mamma mia, cudowne, cudowne, cudowne! A jakie to grupy dzielenia/mnożenia? Podeślę znajomej nauczycielce ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudn wyszły, prawda? Na FB, którego nie lubisz ;) są grupy dla nauczycieli. W mojej opinii najwięcej pomysłów można znaleźć u: nauczycieli polskiego, budzących się polonistów i ok humanistów (część podpowiedzi się oczywiście powtarza). Warto śledzić też Myslografię :D Kipi pomysłami ;)

      Usuń
    2. Nie to, że nie lubię, po prostu nie mam konta.
      Ale to nie dla mnie, może nauczycielka o której myślę skorzysta :-)
      Dzięki :-)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.