30 sierpnia 2016

Zagrajmy w emocje

kości emocji

Jak ważne są emocje w życiu każdego z nas, nie muszę chyba nikogo przekonywać. Co jednak zrobić by młodzi ludzie chcieli i potrafili o nich mówić? Spróbujmy zagrać w kości!


Przygotowując się do nadchodzącego roku szkolnego nie zapominam o czekających mnie godzinach wychowawczych. Zawsze starałam się poznać jak najlepiej swoich podopiecznych, by wiedzieć jak mogę im pomóc, w czym wesprzeć. Do tej pory świetnie sprawdzały się na naszych zajęciach <Pytaki>, jednak bogatsza o cały rok doświadczeń oraz zachęcona wystąpieniem Marty Florkiewicz- Borkowskiej (znajdziecie je <tu>), postanowiłam pójść o krok dalej.

kości emocji

Pomysł na realizację planu pojawił się dość niespodziewanie. Buszując w odmętach Internetu trafiłam na rewelacyjny filmik (znajdziecie go <tu>), na którym pokazywano jak w prosty sposób przekształcić tekturową rolkę (np. po ręcznikach papierowych) w kostki. Nie muszę Wam mówić, że idea natychmiast podbiła moje serce. Proste, ekologiczne i do wykonania w dwie minuty. Na dokładkę nieskończenie wiele zastosowań. Czego chcieć więcej?

Od teorii do praktyki droga u mnie bardzo krótka. Siadłam, wykonałam. Początkowo chciałam wykorzystać powstałe sześciany do ćwiczeń ortograficznych (z cyklu: podaj wyraz zawierający wylosowaną trudność). Później doszłam do wniosku, że mam dla nich inne zastosowanie. Używając naklejek z buźkami i kolorowych flamastrów wykonałam "kości emocji". 

kości emocji

Jak je stosować? Rzucać i rozmawiać. Omawiać sytuacje, w których pojawiają się konkretne uczucia. Prosić, by dzieciaki dokończyły zdanie zaczynające się od przysłówków np. "zawsze... (uśmiecham się na widok tęczy)" lub sformułowały myśl następującą po słowach: np. "rozmawiam... (o rzeczach, które mnie interesują)".

Ciekawa jestem, czy i Wy szykujecie się już na nadchodzące dziesięć miesięcy. Koniecznie dajcie znać, co planujecie dla swoich uczniów.

wasz belfer





grajmy
<grajmy>

4 komentarze:

  1. "Zawsze" i "nigdy" są fałszywe i prowadzą do stereotypizacji świata. Kości emocji to świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za radę. Mam jeszcze czas na zmianę 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za natchnienie :-)
    http://bajdocja.blogspot.com/2016/12/kalendarz-z-szufladkami.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Copyright © 2016 zakręcony belfer , Blogger